Câteva observații din industria HoReCa

▪️Urmează o perioadă dificilă pentru cei care au chirii de plătit.

▪️Cine a fost atent la costuri și are capital pentru a putea susține afacerea în cazul unor eventuale pierderi, va supraviețui.

Tot cei cu surse alternative de venit sau capital pus deoparte vor descoperi la finalul crizei că o parte din concurență a dispărut de pe piață și că pentru ei este un bună oportunitate pentru a găsi angajați de calitate sau a achiziționa echipamente la preț de nimic. Morala? Orice criză este o oportunitate.

▪️Cine a preferat să se distreze prin vacanțe toată vara, amânând rezolvarea problemelor pentru „la toamnă”, are mari șanse să scape cât de curând și de afacere, și de probleme.

▪️Dezastru pe partea de angajați.
Chiar dacă sunt aduși din Sri Lanka, Nepal sau Vietnam, pentru cetățenii acestor țări, România este mai ofertantă ca țară de tranzit decât un loc unde în care să se stabilească pentru o perioadă mai lungă de timp. De aceea se fac nevăzuți uneori și după prima lună, iar dacă nu obțin viza de intrare în țările vestice, traversează granița ilegal.

▪️Oamenii buni costă. Dar cine nu poate veni cu o ofertă salarială puternică, are șanse să-și atragă și să-și mențină angajații prin oferirea de respect, condiții umane plus un mediu de lucru care nu îi va aduce pe aceștia la exasperare în câteva luni.

▪️Retenția slabă de angajați costă mult angajatorii.
Pe lângă surmenajul vechilor angajați care pe lângă munca lor mai au primit și responsabilități de traineri, costurile de angajare nu sunt deloc mici (anunțuri plătite, evaluare medicală, etc).

Aștept și alte completări, chiar dacă includ opinii diferite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *